Rozšírenévyhľadávanie

Obchodné podmienky

Zásady ochrany osobných údajov

  1. 1.      Kto spracúva vaše osobné údaje získané prostredníctvom tejto webstránky?

Spoločnosť Europcar International SASU so sídlom na 3 Ter Boulevard Berthier 75017 Paris, Francúzsko (ďalej len „ECI“ [1]) je zodpovedná za spracovanie vašich osobných údajov (napr. informácie, ktoré nám umožnia identifikovať vás, či už priamo alebo nepriamo) získané prostredníctvom tejto webstránky.

  1. 2.      Na aké účely zhromažďuje ECI vaše osobné údaje?

ECI spracúva Vaše osobné údaje, ktoré dobrovoľne poskytnete ECI prostredníctvom tejto webstránky na nasledujúce účely:

a) Vaša registrácia ako člena ECI, vytvorenie vášho účtu a poskytnutie ECI ID.

Toto spracovanie je potrebné na identifikáciu a prípravu a uľahčenie vašich budúcich objednávok / zmlúv o prenájme uzavretých s ECI.

b) Vaša rezervácia:

1. i. potvrdenie a garantovanie Vašej rezervácie;

2. ii. úpravu alebo zrušenie Vašej rezervácie;

3. iii. komunikáciu s Vami v súvislosti s vašou rezerváciou (napr. aby sme vám poskytli informácie o Vašej rezervácii, aby sme Vám mohli poslať upomienku pred check-in-om / check-out-om, odpovedať na vaše otázky alebo návrhy);

4. iv. spravovanie svojich faktúr, ak sa rozhodnete zaplatiť vopred a spracovanie akékoľvek nedoplatku;

5. v. Spravovanie potenciálnych reklamácií

 

Toto spracovanie je potrebné pre spravovanie Vašej rezervácie a prípravu zmluvy o prenájme uzatvorenej so subjektom skupiny Europcar alebo jej siete.

c) Ak sa rozhodnete zaplatiť vopred, Vaša platba za produkty / služby ECI.

Toto spracovanie je potrebné na realizáciu nákupu produktov / služieb ECI. Pre vašu úplnú informáciu ECI môže uchovávať informácie o vašej kreditnej karte len na základe vášho výslovného súhlasu s cieľom uľahčiť Vám budúce platby.

d) Zlepšenie produktov / služieb Europcar na základe prieskumov zákazníkov, ktoré ste vyplnili.

Toto spracovanie, ktorého cieľom je lepšie porozumieť potrebám členov ECI a ponúknuť vám prispôsobené funkcie na zlepšenie vašich skúseností s produktmi / službami Europcar, je založené na „legitímnom záujme“ spoločnosti ECI.

e) Prevádzka živého webového chatu ECI, aby vám poskytla predbežnú online asistenciu.

Toto spracovanie, ktorého cieľom je vytvorenie väčšej blízkosti a nadviazanie užšieho vzťahu so zákazníkmi prostredníctvom rýchlejšej odpovede na vaše otázky, je založené na „legitímnom záujme“ spoločnosti ECI.

f) propagačné a marketingové činnosti, a to:

1. i. zasielanie e-mailových a SMS oznámení o špeciálnych akciách;

2. ii. zaznamenanie histórie rezervácií prenájmu vozidiel, aby sme Vám mohli navrhnúť uprednostňované produkty / služby pri hľadaní novej rezervácie / prenájmu;

3. iii. zaznamenanie histórie prenájmu vozidiel:

- na posielanie komerčných správ,

- posielanie špeciálnych ponúk; a / alebo

- aby ste mali prospech z osobitných výhod;

v závislosti na objeme, sumách, frekvencii objednávok, trvaní prenájmu a vašej činnosti na našich webových stránkach (napr. počet návštev);

 

1. iv. zasielanie e-mailov o rezervácii, ktoré ste nedokončili alebo zaslanie zhrnutia rezervácie;

2- v. spravovanie vernostného programu a členskej karty;

3. vi. organizovanie propagačných súťaží / stávok;

4. vii. spravovanie a aktualizáciu databázy zákazníkov / služieb spoločnosti Europcar

5. viii. zverejnenie vašich hodnotení o produktoch / službách spoločnosti Europcar.

 

Činnosti priameho marketingového spracovania (prospection directe), t. j. akákoľvek obchodná správa z ECI zameraná na podporu výrobkov / služieb Europcar, podlieha vášmu výslovnému súhlasu.

Vo výnimočných prípadoch, ak ste už existujúcim zákazníkom ECI a správa týka produktov / služieb podobných tým, ktoré ste už zakúpili, základné spracovanie zamerané na propagáciu týchto produktov / služieb nebude založené na vašom súhlase, ale na „legitímnom záujme“ spoločnosti ECI.

Okrem toho spoločnosť EC využíva aj webstránky tretích strán, ako sú sociálne siete, na zobrazenie cielenej reklamy, ktorá by sa Vám mohla zobraziť pri návšteve týchto webstránok tretích strán.

Základné spracovanie zamerané na propagáciu našich produktov / služieb je založené na „legitímnom záujme“ spoločnosti ECI.

Tieto reklamy sú zobrazené a sú pod kontrolou tretej strany prevádzkujúcej príslušnú webstránku. Okrem toho ECI nebude mať priamy prístup k vašim osobným údajom. Vaše práva na ochranu osobných údajov, vrátane práva namietať proti takémuto spracovaniu, si môžete uplatniť priamo u tretej strany, ktorá prevádzkuje webovú stránku, na ktorej sa cielená reklama zobrazuje. Odporúčame vám, aby ste si prečítali Zásady ochrany osobných údajov a súborov cookie tretích strán, aby ste sa oboznámili s pravidlami, ktoré sa vzťahujú na cielené reklamné operácie a primerané postupy na uplatňovanie vašich práv.

g) Správa pokút, najmä:

1. i. prenos totožnosti vodiča (alebo potenciálneho vodiča); (komu) Agence Nationale de Traitement Automatisé des Infractions

2. ii. splnenie postupu výberu pokút, ktorému ECI môže podliehať

Toto spracovanie vyžaduje zákon.

Práva na sociálnych sieťach a ochrana povesti spoločnosti Europcar

h) Správa a aktualizácia zoznamu sledovaných zákazníkov, ktorí predstavujú určité zmluvné riziká na základe:

 i. platobných incidentov, ktoré viedli k súdnemu konaniu;

 ii. nehody alebo opakovanej škody spôsobenej zákazníkmi spoločnosti Europcar

 iii. nehody alebo škody spôsobenej zákazníkom spoločnosti Europcar dobrovoľne;

 iv. používanie vozidiel Europcar v rozpore so Všeobecnými obchodnými podmienkami prenájmu vozidiel.

 

Toto spracovanie, ktorého cieľom je znížiť riziko vystavenia subjektov spoločnosti Europcar rizikám pri plnení zmlúv o prenájme, je založené na „legitímnom záujme“ ECI ako vedúceho skupiny / siete. Ak sa objavíte na sledovacom zozname spoločnosti ECI, žiadosť o rezerváciu / prenájom sa zamietne. V takom prípade budete mať právo napadnúť takéto rozhodnutie kontaktovaním ECI alebo miestneho subjektu Europcar, kde si želáte vozidlo prenajať.

Pre vašu úplnú informáciu spoločnosť ECI vykonáva určité spracovanie vašich osobných údajov prostredníctvom súborov „cookie“ a iných indikátorov zozbieraných pri každej návšteve webstránky ECI. Toto spracovanie sa riadi Zásadami používania súborov cookie spoločnosti ECI, ktoré vám odporúčame prečítať. Tieto súbory cookie a ďalšie indikátory môžete prijať alebo odmietnuť podľa pokynov uvedených v Zásadách používania súborov cookie ECI.


3. Kto sú príjemcovia osobných údajov, ktoré o vás zhromažďujeme?

3.1 Kategórie príjemcov

Vaše osobné údaje budú podľa potreby / relevantnosti zverejnené:

a) oprávneným pracovníkom ECI a subjektom tej istej skupiny, subjektom franchisingovej siete ECI a sprostredkovateľovi / predajcom vymenovaných ECI na účely popísané v týchto Zásadách ochrany osobných údajov;

b) poskytovateľovi IT služieb tretej strany na technické účely s cieľom pomôcť spoločnosti ECI pri poskytovaní prístupu na tieto webstránky a k produktom / službám spoločnosti Europcar. Hlavnými poskytovateľmi IT služieb sú:

1. i. Cap Gemini, na vývoj a údržbu obchodných aplikácií;

2. ii. Sopra Steria na služby údržby dátových centier a podpory užívateľov;

3. iii. Unisys, na implementáciu a údržbu hardvéru;

4. iv. SalesForce, na marketingové služby;

Google Inc., najmä na hostingové služby a obchodné aplikácie.

c) pokiaľ ide o informácie spracúvané na zaplatenie pokút, Agentúre národného úradu pre cestnú dopravu (Agence Nationale de Traitement Automatisé des Infractions);

d) pokiaľ ide o informácie spracúvané na účely správy a aktualizácie zoznamu sledovaných zákazníkov, ktorí predstavujú určité zmluvné riziká pre požičovne vozidiel, pobočke Národnej rady automobilových profesií (Conseil national des professions de l'automobile) v prospech ich členov;

e) marketingovým agentúram na prípravu a vedenie marketingových kampaní;

f) externým konzultantom pre rôzne účely v priebehu podnikateľských aktivít spoločnosti ECI.

Spoločnosť ECI môže tiež zverejniť vaše osobné údaje v rozsahu požadovanom zákonom a / alebo príslušnými orgánmi.

3.2 Medzinárodné prevody

V prípade potreby pri poskytovaní služieb spoločnosťou ECI bude ECI v potrebnom rozsahu na účely uvedené v tomto dokumente, prenášať vaše osobné údaje mimo EÚ vyššie uvedeným tretím stranám.

V závislosti od konkrétneho prípadu môžu mať niektorí príjemcovia sídlo v krajinách, ktoré Európska komisia uznala za zabezpečenie primeranej úrovne ochrany údajov alebo v krajinách, ktoré neboli uznané ako krajiny zabezpečujúce takú úroveň ochrany. V každom prípade spoločnosť ECI zaviedla vhodné ochranné opatrenia na ochranu vašich osobných údajov v súlade s nariadením EÚ č. 2016 / 679.

Pre viac informácií o krajinách, do ktorých môžu byť vaše osobné údaje prenesené, a o ich úrovni ochrany údajov prostredníctvom spoločnosti ECI, kliknite tu [vložiť odkaz na Zoznam príjemcov osobných údajov v rámci skupiny subjektov spoločnosti Europcar - uvedené v službe Google Drive].

Viac informácií o prenose osobných údajov mimo Európsku úniu nájdete v kontaktných informáciách uvedených na konci týchto Zásad ochrany osobných údajov.

  1. 4.      Na aké dlhé obdobie si spoločnosť ECI uchová vaše osobné údaje?

Vaše osobné údaje sa uchovávajú na rôzne dlhé obdobia v závislosti od účelu spracovania:

Účel

Obdobie uchovania

▪         Vaša registrácia ako člena Europcar, vytvorenie vášho účtu a poskytnutie vášho Europcar ID

▪ Vaša rezervácia

Po dobu trvania obchodného vzťahu.

Informácie, ktoré môžu preukázať právo alebo zmluvu o prenájme, alebo ktoré musia byť uchovávané v súlade s právnymi požiadavkami, však môžu byť predmetom Zásad priebežnej archivácie na obdobie, ktoré nepresiahne čas potrebný na účely v súlade s platnými právnymi predpismi.

▪         Platba - Informácie o platobnej karte

Po úspešnom ukončení platby.

Avšak, informácie o platobných kartách (okrem vizuálneho kryptogramu):

▪ ktoré môžu preukázať platbu (t. j. číslo karty a dátum platnosti) podliehajú Zásadám priebežnej archivácie počas obdobia 13 mesiacov po uskutočnenej platbe v prípade kreditnej karty a 15 mesiacov v prípade debetnej karty, ktorá sa má použiť iba ak je transakcia sporná;

▪ môžu byť uchovávané na dlhšie obdobie, s výhradou vášho výslovného súhlasu na uľahčenie budúcich platieb.

V každom prípade, keď platnosť platobnej karty vyprší, akékoľvek súvisiace informácie budú vymazané.

▪         Propagačné a marketingové aktivity

▪         Pre zákazníkov spoločnosti ECI, 3 roky od skončenia zmluvného vzťahu s ECI.

▪ Pre záujemcov - ktorí nie sú zákazníkmi spoločnosti Europcar - 3 roky od získania Vašich osobných údajov ALEBO od poslednej žiadosti o informácie, o ktoré ste požiadali.

▪         Súbory cookies

▪         Pozrite si Zásady používania súborov cookie spoločnosti ECI

▪ Prevádzka živého webového chatu ECI

3 roky od skončenia zmluvného vzťahu s ECI.

▪ Zlepšenie služieb ECI v závislosti od vašich preferencií

3 roky od skončenia zmluvného vzťahu s ECI.

▪         Platba pokút

Na čas potrebný na identifikáciu vodiča (alebo potenciálneho vodiča) zodpovedného za priestupok s dôsledkom pokuty, ktorý nemôže prekročiť 45 dní po prijatí pokuty. Príslušné informácie však možno uchovávať dlhšie ako 12 mesiacov po prijatí pokuty, ktorá je predmetom Zásad priebežnej archivácie.

Žiadosti z Národného kontaktného miesta Agence Nationale de Traitement Automatisé des infractions vrátane osobných údajov sa vymažú, akonáhle sa tieto žiadosti postúpia spoločnosti ECI.

▪ Spravovanie a aktualizácia čiernej listiny zákazníkov predstavujúcich určité zmluvné riziká, a to pri:

1. i. platobných incidentov, ktoré viedli k súdnemu konaniu

2. ii. nehodách alebo opakovaných škodách spôsobených zákazníkmi Europcar

  1. 3. iii. nehodách alebo škodách spôsobených dobrovoľne

3 roky od vzniku tejto udalosti

  1.     iv. používanie vozidiel Europcar v rozpore so Všeobecnými obchodnými podmienkami pre prenájom vozidiel

5 rokov od vzniku tejto udalosti

  1. 5.      Aké práva si môžete uplatniť v súvislosti so spracovaním Vašich osobných údajov?

Kedykoľvek si môžete pozrieť a/alebo aktualizovať svoj osobný profil, ktorý zahŕňa registráciu člena, informácie o vodičovi a informácie o preferenciách požičiavania vozidla prostredníctvom odkazu „Môj Europcar“, ktorý je prístupný prostredníctvom hlavnej navigačnej lišty webstránky spoločnosti ECI. Budete môcť zmeniť Vaše heslo, tajnú otázku, aktualizovať alebo opraviť telefónne číslo, adresu, e-mail a informácie o vodičskom preukaze a aktualizovať vaše preferencie požičiavania áut a cestovné preferencie vrátane poistenia, platobných prostriedkov a členstva pre častých cestujúcich.

Podľa nariadenia EÚ č.2016/679 máte aj tieto práva:

a) právo na „prístup“: právo získať potvrdenie o tom, či sú vaše osobné údaje spracúvané prostredníctvom spoločnosti  ECI, a ak je to tak, o prístupe k týmto osobným údajom a na získanie ďalších informácií o vlastnostiach spracovávania Vašich osobných údajov [1];

b) právo „na opravu“: právo na opravu nesprávnych osobných údajov alebo právo na doplnenie neúplných osobných údajov vrátane poskytnutia dodatočného vyhlásenia;

e) právo na „vymazanie“ (alebo tzv. „právo na zabudnutie“): právo na získanie vymazania vašich osobných údajov za určitých okolností [2]; právo „vzniesť námietku“: kedykoľvek máte právo vzniesť námietky proti spracovaniu Vašich osobných údajov, aby sa zabránilo tomu, že spoločnosť ECI bude naďalej spracovávať Vaše osobné údaje:

1. i. ak sú vaše údaje spracované na účely priameho marketingu;

2. ii. ak sú Vaše osobné údaje spracúvané na základe legitímneho záujmu spoločnosti ECI. V takom prípade bude vašej žiadosti vyhovené iba vtedy, ak poskytnete spoločnosti ECI opis konkrétnej situácie, ktorá legitimizuje vašu žiadosť, a ak ECI môže preukázať prevažujúce legitímne dôvody vo vzťahu k vašej konkrétnej situácii.

f) právo „zrušiť váš súhlas“: ak je spracovanie Vašich osobných údajov založené na vašom súhlase, právo kedykoľvek odvolať váš súhlas so spracovaním Vašich osobných údajov a zabrániť tomu, aby spoločnosť ECI naďalej pokračovala v takomto spracovaní ;

g) právo na „prenosnosť údajov“: ak je spracovanie Vašich osobných údajov založené na Vašom súhlase a vykonáva sa automatizovanými prostriedkami, právo na príjem vašich osobných údajov poskytnutých spoločnosťou ECI v tabuľkovom procesore Excel [3] a na prenos týchto osobných údajov určenej tretej strane.

h) právo „zosnulého“: právo definovať smernice týkajúce sa spracovania vašich osobných údajov po Vašej smrti.

Ak si želáte uplatniť niektoré z týchto práv, obráťte sa na [vložiť kontaktné údaje], ako je uvedené nižšie v časti 6.

Aby sme chránili Vaše súkromie a bezpečnosť, robíme pred poskytnutím prístupu alebo vykonaním opráv v osobných údajoch primerané kroky na overenie vašej identity.

Podľa článku 77 nariadenia EÚ č. 2016/679, môžete podať sťažnosť týkajúcu sa spracovania Vašich osobných údajov orgánu, ktorý reguluje ochranu osobných údajov vo Vašej krajine [4], ak sa domnievate, že spracovanie vašich osobných údajov porušuje uvedené nariadenie EÚ č. 2016/679.

  1. 6.      Na koho sa obrátiť ak máte otázky týkajúce sa spracovania vašich osobných údajov?

V závislosti od účelu vášho dotazu informácie nájdete nižšie

a) Ak chcete uplatniť svoje práva (prístup, opravu, vymazanie, obmedzenie atď.): môžete použiť náš on-line formulár, ktorý je k dispozícii tu [vložiť odkaz na formulár žiadosti ohľadom údajov vo formáte .pdf na Google Drive] a kontaktovať [pridať kontaktné informácie DPO – osoby zodpovednej za spracovanie osobných údajov]

b) Ak máte všeobecné otázky týkajúce sa spracovania Vašich osobných údajov vykonávaného spoločnosťou ECI kontaktuje prosím: eis-dpo@europcar.com.

  1. 7.      Ako spoločnosť ECI chráni vaše osobné údaje?

ECI sa zaväzuje chrániť informácie a osobné údaje, ktoré získava prostredníctvom tejto webstránky.

Spoločnosť ECI používa hlavne vhodné fyzické, technické a organizačné bezpečnostné opatrenia na zabránenie neoprávneného alebo nezákonného spracovania, náhodnej straty, zničenia alebo poškodenia Vašich osobných údajov.

Systémy spoločnosti ECI sú konfigurované s šifrovaním dát alebo technológiami šifrovania a štandardnými firewall-mi. Keď posielate na internetovú stránku spoločnosti ECI osobné údaje, sú chránené technológiou "Transport Layer Security" (TLS), ktorá zabezpečuje bezpečný prenos.

Každá transakcia kreditnou kartou, ktorú vykonáte prostredníctvom webstránok spoločnosti ECI, sa vykonáva prostredníctvom technológie Secure Server. Táto technológia:

a) uistí Váš webový prehliadač, že Vaše údaje sa odosielajú na správny počítačový server a že tento server je bezpečný;

b) kóduje údaje tak, aby ich nikto iný než zabezpečený server nemohol čítať;

c) kontroluje prenesené údaje, aby sa zabezpečilo, že prenesené údaje neboli zmenené.

  1. 8.      Aké pravidlá sa vzťahujú na spracovanie Vašich osobných údajov, keď kliknete na odkazy umiestnené na webstránkach spoločnosti ECI, ktoré Vás presmerujú na webové stránky partnerov alebo na iné webové stránky partnera spoločnosti ECI?

Na webstránke ECI môžete nájsť rôzne odkazy na webové stránky partnerov spoločnosti ECI alebo iné webové stránky tretích strán (napr. na cestovné služby). ECI by vás chcela upozorniť na skutočnosť, že tieto Zásady ochrany osobných údajov sa nevzťahujú na spracovanie vašich osobných údajov, ktoré uskutočňujú naši partneri alebo iné tretie strany pri návšteve ich webstránok a že ECI nie je zodpovedná za tento druh spracovania osobných údajov. Odporúčame vám, aby ste si prečítali Zásady ochrany osobných údajov partnerov spoločnosti ECI a iných tretích strán, aby ste sa oboznámili s pravidlami, ktoré sa vzťahujú na spracovanie Vašich osobných údajov, ktoré títo partneri spoločnosti ECI a tretie strany vykonávajú.

  1. 9.      Zmeny týchto Zásad ochrany osobných údajov

Tieto zásady ochrany osobných údajov boli zverejnené 25. mája 2018. V prípade zmien v Zásadách ochrany osobných údajov implementovaných spoločnosťou ECI budú takéto zmeny spoločnosťou ECI na tejto webovej stránke uvedené.

Ak zmena podstatne ovplyvní spracovanie vykonané na základe vášho súhlasu, spoločnosť ECI vás bude opätovne kontaktovať, aby získala nový súhlas.


[1] Pokiaľ ide o účely spracovania, kategórie dotknutých osobných údajov, kategórie príjemcov, či sa tieto údaje prenášajú do tretích krajín a či sa zaviedli primerané bezpečnostné opatrenia (ak existujú), obdobie uchovávania osobných údajov, existencia akéhokoľvek automatizovaného rozhodovania na základe týchto osobných údajov, právo podať sťažnosť príslušnému orgánu na ochranu údajov, existenciu práv ostatných dotknutých osôb (oprava, vymazanie, obmedzenie).

[2] Ak (i) už údaje nie sú potrebné vo vzťahu k účelom, na ktoré sa spracúvajú, (ii) zrušíte svoj súhlas a neexistuje žiadny iný právny dôvod na spracovanie osobných údajov, (iii) namietate proti spracovaniu vašich osobných údajov a neexistujú žiadne naliehavé legitímne dôvody, (iv) preukázalo sa, že vaše osobné údaje boli nezákonne spracované, aby sa konalo v súlade s právnymi záväzkami.

[3] Alebo akýkoľvek iný bežne používaný a strojovo čitateľný formát.

[4] Krajina, v ktorej máte obvyklé bydlisko, miesto výkonu práce alebo miesto údajného porušenia.


Príklad spoločnosti Europcar International. Aktualizuje sa podľa príslušnej krajiny


OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

INFORMÁCIE PRE DOTKNUTÚ OSOBU

 

Pre našu spoločnosť je prioritou chrániť osobné údaje zákazníkov v zmysle platnej legislatívy, najmä v zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov - GDPR) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj “ZoOOÚ”).

 

Dodržiavame všetky potrebné štandardy a pravidlá, a preto v zmysle príslušných ustanovení ZoOOÚ poskytujeme dotknutej osobe nižšie uvedené informácie.

 

  1. 1.      Vymedzenie základných pojmov

 

Osobný údaj – údaj týkajúci fyzickej osoby, ktorú možno identifikovať priamo alebo nepriamo (napr. meno, priezvisko, identifikačné číslo, lokalizačné údaje, online identifikátor a pod.);

Dotknutá osoba – každá fyzická osoba, ktorej osobné údaje sa spracúvajú (napr. zákazník, potenciálny zákazník, zamestnanec);

Prevádzkovateľ – každý, kto sám alebo spoločne s inými vymedzí účel a prostriedky spracúvania osobných údajov a spracúva osobné údaje vo vlastnom mene;

Sprostredkovateľ – každý, kto spracúva osobné údaje v mene prevádzkovateľa;

Spracúvanie osobných údajov - spracovateľské operácie s osobnými údajmi (napr. získavanie, zaznamenávanie, usporadúvanie, štruktúrovanie, uchovávanie, zmena, vyhľadávanie, prehliadanie, využívanie, poskytovanie prenosom, šírením alebo iným spôsobom, preskupovanie alebo kombinovanie, obmedzenie, vymazanie);

Príjemca osobných údajov - každý, komu sa osobné údaje poskytnú bez ohľadu na to, či je treťou stranou;

Tretia strana - subjekt iný než dotknutá osoba, prevádzkovateľ, sprostredkovateľ a osoby, ktoré sú na základe priameho poverenia prevádzkovateľa alebo sprostredkovateľa poverené spracúvaním osobných údajov;

Profilovanie - akákoľvek forma automatizovaného spracúvania osobných údajov spočívajúceho v použití osobných údajov na vyhodnotenie určitých osobných znakov alebo charakteristík týkajúcich sa fyzickej osoby;

Účel spracúvania osobných údajov – dôvod, prečo prevádzkovateľ spracúva osobné údaje;

Osobitné kategórie osobných údajov – citlivé osobné údaje, ktoré majú špecifický charakter (napr. genetické údaje, biometrické údaje, údaje týkajúce sa zdravia);

Obmedzenie spracúvania osobných údajov - označenie uchovávaných osobných údajov s cieľom obmedziť ich spracúvanie v budúcnosti;

Zodpovedná osoba - osoba určená prevádzkovateľom alebo sprostredkovateľom, ktorá plní úlohy podľa ZoOOÚ.

 

  1. 2.      Identifikačné a kontaktné údaje o Prevádzkovateľovi

 

Prevádzkovateľom osobných údajov je každá z dole uvedených spoločností, ktoré sú členmi skupiny spoločností „Europcar".

 

PP Rent Cars, s.r.o., IČO: 35 869 992, sídlo: Brusnicová 12316/20, 831 01 Bratislava;

Eurent Slovakia s.r.o., IČO: 35 842 598, sídlo: M. Sch. Trnavského 14, 841 01 Bratislava;

 

(ďalej ako „Spoločnosť Europcar" alebo „Prevádzkovateľ“).

 

Jednotliví členovia skupiny spoločností „Europcar" uvedení vyššie môžu v osobitných prípadoch zastávať pozíciu sprostredkovateľa voči inému prevádzkovateľovi, ktorý určí účel a prostriedky spracúvania osobných údajov.

 

  1. 3.      Kontaktné údaje zodpovednej osoby

 

Zodpovednou osobou Prevádzkovateľa je: Adrián Haďunga, korešpondenčná adresa: M.Sch.Trnavského 14, 841 01 Bratislava, e-mail: gdpr@todos.sk,

tel. č. +421 918 631 935 .

  1. 4.      Kategórie spracúvaných osobných údajov

 

Prevádzkovateľ spracúva len také osobné údaje, ktoré sú nevyhnutné na to, aby mohol poskytovať svoje služby, ponúkať svoje produkty a zabezpečovať zákaznícku podporu a vždy v takom rozsahu, ktorý je potrebný na naplnenie konkrétneho účelu spracúvania osobných údajov.

 

V závislosti od účelu, Prevádzkovateľ spracúva najmä tieto údaje:

a)    základné identifikačné údaje - titul, meno, priezvisko, fakturačná, prípadne dodacia adresa, dátum narodenia, číslo zákazníka / identifikačné číslo zákazníka, číslo zmluvy;

b)    kontaktné údaje - e-mail, telefónne číslo, fakturačná a dodacia adresa,

c)    platobné údaje a údaje súvisiace s vykonanými platbami;

d)    údaje týkajúce sa vozidla – technické a evidenčné údaje, údaje týkajúce sa kúpy vozidla, údaje o záruke a hodnote vozidla,

e)    údaje pri skúšobných jazdách – údaje z vodičského preukazu;

f)     údaje týkajúce sa histórie zákazníka - miera spokojnosti zákazníka, údaje zhromaždené počas návštev predajcu, servisná história, história sťažností,

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 5.      Účel spracúvania osobných údajov

 

Účelom spracúvania osobných údajov je najmä:

-       spracovanie zmluvných a predzmluvných záväzkov v súvislosti s predajom, prenájmom a správou produktov Prevádzkovateľa a v súvislosti s poskytovaním jeho služieb;

-       oprávnený záujem Prevádzkovateľa;

-       plnenie zákonných povinností Prevádzkovateľa;

-       spracovanie účtovnej agendy;

-       evidencia zákazníkov;

-       marketingové služby a informovanie o novinkách týkajúcich sa produktov a služieb Prevádzkovateľa o špeciálnych kampaniach a akciových ponukách;

-       prieskum trhu a prieskum spokojnosti zákazníkov;

-       poskytnutie finančnej výhody zákazníkovi;

-       spracovanie žiadostí a podnetov;

-       spracovanie personálnej a mzdovej agendy;

-       dochádzka zamestnancov.

 

  1. 6.      Právny základ spracúvania osobných údajov

 

Právnym základom spracúvania osobných údajov je predovšetkým spracúvanie:

 

a)    na základe zmluvy, a to bez potreby udelenia súhlasu Dotknutej osoby

Predzmluvné vzťahy a zmluvné vzťahy sa týkajú najmä kúpy alebo prenájmu produktov Prevádzkovateľa alebo poskytovania jeho služieb, napr. objednávky, kúpno-predajné zmluvy, nájomné zmluvy, zmluvy o oprave a pod. V takom prípade sú osobné údaje spracúvané len v takom rozsahu, ktorý je nevyhnutný na uzatvorenie a plnenie príslušnej zmluvy.

Pre tento účel je poskytovanie osobných údajov zo strany Dotknutej osoby úplne dobrovoľné. Zároveň je však nevyhnutné na uzavretie zmluvy a jej následnú správu. Bez týchto údajov nebude možné zmluvu uzavrieť.

 

b)    na základe oprávnených záujmov, a to bez potreby udelenia súhlasu Dotknutej osoby

Viac informácií k oprávnenému záujmu je uvedených v bode 7. tohto informačného dokumentu.

 

c)    na základe právneho predpisu, a to bez potreby udelenia súhlasu Dotknutej osoby

(napr. zákon č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve)

 

d)    na základe súhlasu Dotknutej osoby

Súhlas sa vyžaduje keď neexistuje iný právny základ spracúvania osobných údajov a pri spracúvaní osobitných kategórií osobných údajov.

 

  1. 7.      Oprávnené záujmy Prevádzkovateľa

 

Prevádzkovateľ môže spracúvať osobné údaje na účel jeho oprávnených záujmov alebo oprávnených záujmov tretej strany. Tento oprávnený záujem musí prevažovať nad záujmami Dotknutej osoby.

 

Oprávnenými záujmami Prevádzkovateľa sú napríklad:

-       poskytovanie informácií ohľadom správy zmlúv;

-       priamy marketing, ak sa v zmysle právnych predpisov nevyžaduje súhlas;

-       vymáhanie právnych nárokov;

-       prenos osobných údajov medzi spoločnosťami, ktoré sú členmi obchodnej štruktúry „Europcar“, najmä na vnútorné administratívne účely;

-       zaistenie bezpečnosti siete a informačnej bezpečnosti;

-       zaistenie bezpečnosti prevádzkových priestorov;

-       ďalšie spracúvanie v súlade s účelom, na ktorý boli osobné údaje pôvodne získané, ak boli splnené všetky podmienky zákonného spracúvania.

 

  1. 8.      Príjemcovia alebo kategórie príjemcov osobných údajov

 

Príjemcami, resp. kategóriami príjemcov Prevádzkovateľa sú:

Europcar International, S.A.S.U, 2 r René Caudron, 78960 VOISINS LE BRETONNEUX

Jimpisoft, Lda , so sídlom 2780 - 195 Oeiras Portugal. FO : 501919678 

-       Todos Bratislava s.r.o., so sídlom M. Sch. Trnavského 14, 84101 Bratislava, IČO: 31319823, zapísaná v obchodnom registri okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 2447/B;

-       Todos Italia s.r.o., so sídlom M. Sch. Trnavského 14,84101 Bratislava, prev. Lamačská cesta 109/A, Bratislava, IČO: 35754869, zapísaná v obchodnom registri

-       Todos Exclusive s.r.o., Brusnicová 12316/20, 83101 Bratislava, IČO:  46005731, zapísaná v obchodnom registri okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č.70255/B,

-       IPM Systems, s.r.o., IČO: 47 464 208, sídlo: Oravská Lesná 765, Oravská Lesná  029 57;

-       SECURITON Servis, spol. s.r.o., IČO: 35 693 835, sídlo: Mlynské Nivy 73, 82105 Bratislava.

 

  1. 9.      Zdroj, z ktorého pochádzajú osobné údaje

 

Prevádzkovateľ získava osobné údaje priamo od Dotknutej osoby alebo od inej ako Dotknutej osoby, napr. od blízkej osoby Dotknutej osoby, od zamestnávateľa Dotknutej osoby, od poisťovne, od spolupracujúceho subjektu a pod.

 

  1. 10.   Prenos osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii

 

Prevádzkovateľ predpokladá, že uskutoční prenos osobných údajov do krajín Európskej únie, krajín, ktoré sú zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore a Švajčiarska, prípadne do tretích krajín, ktoré nie sú členskými štátmi Európskej únie. Prevádzkovateľ uskutoční prenos do tretích krajín iba za podmienky, že tieto krajiny, podľa rozhodnutia Európskej komisie, zaručujú primeranú úroveň ochrany osobných údajov. Ak náležité rozhodnutie Európskej komisie neexistuje prenos osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii sa môže uskutočniť len vtedy, ak sa poskytnú primerané záruky ochrany osobných údajov.

 

Prevádzkovateľ aktuálne uskutočňuje prenos osobných údajov napr. pri využívaní cloudových služieb a elektronickej komunikácie prostredníctvom Google, ako spoločnosti certifikovanej v režime Privacy Shield, t.j. zaručuje primeranú úroveň ochrany osobných údajov.

 

  1. 11.   Doba uchovávania osobných údajov

 

Osobné údaje sa spracúvajú na nevyhnutnú dobu, najmä po dobu

-       trvania zmluvného vzťahu alebo

-       troch rokov od udelenia súhlasu pre marketingové účly alebo

-       trvania účelu, pre ktorý sa osobné údaje spracúvajú alebo

-       ustanovenú príslušným právnym predpisom (napr. doba desiatich rokov podľa zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve)

 

  1. 12.   Práva dotknutej osoby

 

Dotknutá osoba má v súvislosti so spracúvaním jej osobných údajov nižšie uvedené práva.

 

a)     Právo na prístup k osobným údajom

Dotknutá osoba má právo získať potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. Ak sa osobné údaje spracúvajú má právo získať prístup k týmto osobným údajom spolu s informáciami o účele spracúvania, kategóriách spracúvaných osobných údajov, príjemcoch alebo kategóriách príjemcov, dobe uchovávania osobných údajov, o práve na opravu osobných údajov, ich vymazanie, obmedzenie alebo namietanie ich spracúvania, ďalej o práve podať sťažnosť Úradu pre ochranu osobných údajov, informácie o zdroji osobných údajov, informácie o tom, či dochádza k automatizovanému rozhodovaniu a profilovaniu a tiež informácie a záruky v prípade prenosu osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácie. Dotknutá osoba má právo na poskytnutie kópií spracúvaných osobných údajov.

 

b)     Právo na opravu osobných údajov

Dotknutá osoba má právo na to, aby Prevádzkovateľ opravil nesprávne osobné údaje (napr. pri zmene priezviska, trvalého pobytu a pod.) alebo doplnil neúplné osobné údaje.

 

c)     Právo na výmaz osobných údajov (Právo byť zabudnutý)

Dotknutá osoba má právo na to, aby Prevádzkovateľ vymazal jej osobné údaje, ak sú splnené zákonné predpoklady na výmaz (napr. osobné údaje už nie sú potrebné na stanovený účel, po odvolaní súhlasu a pod.). Právo na výmaz osobných údajov Dotknutá osoba nemá napr. ak je spracúvanie osobných údajov potrebné na uplatnenie práva na slobodu prejavu alebo práva na informácie, za účel archivácie, na splnenie si zákonnej povinnosti a pod.

 

d)     Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov

Dotknutá osoba má právo na to, aby Prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie osobných údajov na najnevyhnutnejšie zákonné dôvody (napr. ak Dotknutá osoba namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho Prevádzkovateľovi overiť správnosť osobných údajov, spracúvanie osobných údajov je nezákonné a Dotknutá osoba namieta vymazanie osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia).

 

e)     Právo na prenosnosť osobných údajov

Dotknutá osoba má právo získať osobné údaje, ktoré sa jej týkajú a ktoré poskytla Prevádzkovateľovi, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo preniesť tieto osobné údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné a ak sú splnené ďalšie zákonné požiadavky. Uplatnením tohto práva nie je dotknuté právo na výmaz osobných údajov.

 

f)      Právo namietať spracúvanie osobných údajov

Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie jej osobných údajov z dôvodu týkajúceho sa jej konkrétnej situácie vykonávané na účel oprávnených záujmov Prevádzkovateľa alebo tretej strany, pokiaľ Prevádzkovateľ nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami Dotknutej osoby alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku. Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu vrátane profilovania.

 

g)     Právo odvolať súhlas

Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov, ktoré sa jej týkajú. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním.

 

h)     Právo podať návrh na začatie konania

Dotknutá osoba alebo osoba, ktorá tvrdí, že je priamo dotknutá na svojich právach, má právo podať sťažnosť alebo iný podnet vo veci spracúvania osobných údajov na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, so sídlom Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, Slovenská republika, IČO: 36 064 220, tel. č.: +421/2/3231 3220, web: https://dataprotection.gov.sk/uoou/

 

Jednotlivé práva môže Dotknutá osoba uplatniť u každého Prevádzkovateľa uvedeného v bode 2. tohto informačného dokumentu prostredníctvom tam uvedených kontaktných údajov, t.j. telefonicky, e-mailom alebo v listinnej podobe prostredníctvom doručovacieho orgánu.

 

Oznámenia a opatrenia prijaté v súvislosti s uplatňovanými právami sa poskytujú bezodplatne.

 

Ak je však žiadosť Dotknutej osoby zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná najmä pre jej opakujúcu sa povahu, Prevádzkovateľ môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady alebo môže odmietnuť konať na základe žiadosti.


Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť Dotknutej osobe informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe jej žiadosti v súvislosti s uplatňovaním jej práv do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. Uvedenú lehotu môže Prevádzkovateľ v odôvodnených prípadoch predĺžiť o ďalšie dva mesiace, a to aj opakovane. Prevádzkovateľ je povinný informovať o každom takom predĺžení Dotknutú osobu do jedného mesiaca od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi predĺženia lehoty.

 

 

 

  1. 13.   Dobrovoľnosť poskytovania osobných údajov

 

Dôvodom poskytovania osobných údajov zo strany Dotknutej osoby je predovšetkým plnenie zmluvy, resp. predzmluvné vzťahy alebo plnenie povinností ustanovených zákonom, prípadne poskytovanie informácií súvisiacich s produktami a službami Prevádzkovateľa. Podrobnejšie informácie sú uvedené v bode 5. a 6. tohto informačného dokumentu.

 

Poskytnutie osobných údajov zo strany Dotknutej osoby je výlučne dobrovoľné.

 

V prípade, že Dotknutá osoba (zákazník / potenciálny zákazník) neposkytne osobné údaje nevyhnutné pre uzatvorenie objednávky alebo zmluvy, prípadne za iným účelom, uvedené bude považované za nezáujem Zákazníka využiť ňou ponúkané služby.

 

  1. 14.   Automatizované individuálne rozhodovanie

 

Prevádzkovateľ pri poskytovaní svojich služieb využíva automatické spracúvanie osobných údajov - vydané bez zásahu človeka, t.j. nie manuálnymi prostriedkami (napr. profilovanie, pridelenie zľavy na základe splnenia stanovených podmienok, kamerové systémy, automatizované zasielanie noviniek a pod.). Automatické spracúvanie slúži na kvalitnejšie, presnejšie a rýchlejšie poskytovanie služieb Prevádzkovateľa.

 

Dotknutá osoba má právo na to, aby sa na ňu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní osobných údajov, vrátane profilovania, a ktoré má právne účinky, ktoré sa jej týkajú alebo ju obdobne významne ovplyvňujú. Dotknutá osoba má teda právo žiadať Prevádzkovateľa o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania. O spôsobe preskúmania a výsledku zistenia Prevádzkovateľ informuje Dotknutú osobu v lehote 30 dní odo dňa doručenia žiadosti.

 

Uvedené právo Dotknutej osoby sa nevzťahuje na prípady kedy je spracúvanie nevyhnutné na uzavretie zmluvy alebo plnenie zmluvy, vykonané na základe osobitného predpisu alebo založené na výslovnom súhlase Dotknutej osoby.

 

  1. 15.   Záverečné ustanovenia

 

Tieto informácie sú určené predovšetkým zákazníkom Prevádzkovateľa alebo potenciálnym zákazníkom, prípadne iným Dotknutým osobám.

 

Tieto informácie sú uverejnené na internetovej stránke Prevádzkovateľa a rovnako sú k dispozícii v listinnej podobe v mieste jeho sídla, ako aj v jednotlivých prevádzkach.

 

Prevádzkovateľ poskytuje tieto jasne formulované informácie v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme. Ak má Dotknutá osoba, prípadne tretia osoba, nejasnosti týkajúce sa tohto informačného dokumentu, môže sa na Prevádzkovateľa obrátiť, a to telefonicky, e-mailom, osobne v mieste sídla alebo korešpondenčne, prostredníctvom kontaktných údajov uvedených v bode 2. týchto informácií.

 

Tieto informácie budú pravidelne aktualizované. Uvedené znenie je platné a účinné odo dňa 25.5.2018

 

 

 

Tlačiť

Volajte náš rezervačný tím +421 908 756 058 email: europcar@europcar.sk

Ako Vám môžeme pomôcť?
Centrum Obchodu
O Europcar
Právne informácie
Viac informácií
Prihlásiť sa k odberu Newsletter

Rovnako inteligentná aplikácia. Viac mobility.

Stiahnite si teraz mobilnú aplikáciu Europcar pre iPhone, iPad a Android!

Book a car or van rental with Europcar

Welcome to Europcar, a global leader in car rental and you can hire a car or a van from any one of our 3835 rental locations worldwide.

With over 60 years of experience in the industry, you can be sure that whether you are looking for a family car, sedan or prestige car for your business or leisure trips or need a van, Europcar has the vehicle to meet every car rental need. Make the most out of our large range of services to make car rental experience a unique experience. Make a car rental reservation online now!

 

wta logo 2016

World's Leading Car Rental Company Website

TripAdvisor Traveller's Choice 2016

TripAdvisor Traveller's Choice 2016

Mapa stránky Europcar pobočky Kontaktujte nás FAQ Užitočné informácie Potrebné dokumenty Pravidlá účtovania poškodení Pravidlá depozitov Zmluvné podmienky

© Europcar Slovakia 2024