|
1949 Raoul-Louis Mattei, ktorý obchodoval s L'Abonnement Automobile v Paríži a založil prenájom áut "bez šoférov" ako súčasť Mattei Group,zakladá spoločnosť Europcar. 1970 Renault odkupuje spoločnosť Europcar1971 Vytvorí sa nové logo "slimák" Europcars a zavedie sa oranžová farba ako farba spoločnosti 1973 Europcar rozširuje vytváranie dcérskych spoločností vo Švajčiarsku, v Nemecku, Belgicku a Holandsku. 1974 Prvý krát sa objaví sa ochranná známka "Europcar". Otvárajú sa nové pobočky vo Veľkej Británii, Taliansku, Španielsku a Portugalsku sa a vytvára sa nová franšízová sieť.1981 Europcar International je založená ako holdingová spoločnosť, ktorá preberá franšízové funkcie a koordinačnú úlohu. Godfrey Davids, najstaršia a najväčšia autopožičovňa v Spojenom kráľovstve, je odkúpená a s ňou viac než 300 agentúr a 50 rokov skúseností. 1984 Začína komplexný program kontroly kvality, kvalita služieb sa má zlepšiť na všetkých staniciach na úrovni reprezentujúcej Europcar "Super Service". 1988 Wagon-Lits Group a Volkswagen AG sa stávajú novými spoločnými akcionármi.1989 Europcar mení farbu loga spoločnosti : z oranžovej na zelenú 1990 - 1991 Europcar je prepojený so spoločnosťami Sabre (1990) a Galileo (1991) Global Distribution Systems. 1992 Europcar sa stáva spoločnosťou Europcar Interrent, kde National, Nippon a Tilden tvoria partnerov Interrent a vytvárajú skutočne globálnu sieť.1994 Zavádza sa informačný a rezervačný systém GreenWay, ktorý poskytuje Europcar konkurenčnú výhodu v oblasti prenájmu áut. 1997 Europcar získava mnoho certifikátov podľa ISO9002 (certifikácia zabezpečenia kvality).1998 Spoločnosť Europcar sa rozhodla, že neobnoví zmluvu Interrent a namiesto toho vytvorí strategickú alianciu v USA so spoločnosťou Dollar Rent A Car. Spoločnosť Europcar preberá do vlastníctva spoločnosť British Car a Van Rental (BCR), vytvárajúc jednu z najväčších sietí na prenájom áut vo Veľkej Británii. Identita Europcaru sa modernizuje, logo zdôrazňuje farbu firmy (zelenú) so žltým štylizovaným horizontom, ktorý podčiarkuje názov firmy. Nové logo zvyšuje viditeľnosť spoločnosti a zobrazuje dynamiku a konkurencieschopnosť značky. 1999 Spoločnosť Europcar uviedla na trh inovatívny online rezervačný systém cez internet vo februári. Spoločnosť Volkswagen AG sa stala jediným akcionárom spoločnosti Europcar, ktorá preukázala svoju vieru v schopnosť komisie Europcar a prejavila sa angažovanosť pri vývoji ako spoločnosti s kvalitným lifestylom. 2000 Nový strategický partner pre Kanadu a Severnú Ameriku sa stáva spoločnosť Budget Rent a Car .2002 Europcar uzatvára zmluvu s EUrent Autókölcsönző Kft. Ako novým frančízovým partnerom od 1. januára 2003 v Maďarsku.2006 Volkswagen predáva Europcar francúzskemu investorovi Eurazeo.2007 Spoločnosť Europcar získava spoločnosť Betacar, ktorá je popredným prenajímateľom automobilov na Baleárskych a Kanárskych ostrovoch a európskych podnikoch spoločnosti Vanguard ("Vanguard EMEA": značky National & Alamo).2008 Od 1. septembra je spoločnosť Europcar Hungary (EUrent Ltd) vlastníkom franšízových práv pre domácu firmu zo značiek National a Alamo. Europcar-Enterprise strategická aliancia: európski a severoamerickí lídri sa spájajú s cieľom vytvoriť najväčšiu sieť na prenájom áut na svete (spolu 1,2 milióna vozidiel, 162 krajín, 13 000 pobočiek).
V roku 2018 SK spúšťa službu šoférservis, v roku 2019 EC SK spúšťa Car Shareing.
|